Tatra CAS 32 T 138
CAS 32 T 138
Požární speciální autocisterna na vodu a pěnidlo postavená na podvozku Tatra 138 s továrním označením ACS 32, později CAS 32 byla určena převážně pro potřeby požárních sborů (dnes hasičským sborům).
Podvozek byl předán z Tatry Kopřivnice 2.2.1971 do Karosy Vysoké Mýto k provedení nástavby. Naše konkrétně sloužila po předání 9.4.1971 Karosou Vysoké Mýto u požárního sboru v Horažďovicích. Formálně bylo auto vedeno dle technického průkazu 609895 série AC na Městský národní výbor v Horažďovicích, okresu Klatovy přihlášené k 13. dubnu 1971 s SPZ KT-22-63.
20. února 1980 přechází pod požární sbor Železná Ruda s tytéž SPZ, kde sloužila až do roku 2008, kdy je odprodána muzeum Výtopna Zdice
Základní údaje o vozidle Tatra 138 ACS 32 | |
---|---|
výrobce podvozku: | Tatra Kopřivnice |
výrobce karoserie: | Karosa Vysoké Mýto |
rok výroby: | 1971 |
výrobní číslo: | 41624 |
motor: | řadový naftový osmiválec Tatra 928 o objemu 11 762 cm3, vzduchem chlazený s přímým vstřikem paliva |
převodové ústrojí: | pětistupňová mechanická převodovka |
výkon motoru: | 132,4 kW (180 koní) při 2000 ot/min |
maximální rychlost: | 71 km/h |
celková délka: | 8 605 mm |
celková šířka: | 2 500 mm |
celková výška: | 2 825 mm |
objem nádrže na PHM: | 6 000 litrů |
pohotovostní hmotnost: | 10 300 kg |
užitečná hmotnost: | 7060 kg |
maximální hmotnost: | 17 630 kg |
počet míst k sezení: | 3 |
spotřeba na 100 km: | cca 32 litrů nafty při rychlosti 55 km/h |