Tatra CAS 32 T 138
CAS 32 T 138

Požární speciální autocisterna na vodu a pěnidlo postavená na podvozku Tatra 138 s továrním označením ACS 32, později CAS 32 byla určena převážně pro potřeby požárních sborů (dnes hasičským sborům).
Podvozek byl předán z Tatry Kopřivnice 2.2.1971 do Karosy Vysoké Mýto k provedení nástavby. Naše konkrétně sloužila po předání 9.4.1971 Karosou Vysoké Mýto u požárního sboru v Horažďovicích. Formálně bylo auto vedeno dle technického průkazu 609895 série AC na Městský národní výbor v Horažďovicích, okresu Klatovy přihlášené k 13. dubnu 1971 s SPZ KT-22-63.
20. února 1980 přechází pod požární sbor Železná Ruda s tytéž SPZ, kde sloužila až do roku 2008, kdy je odprodána muzeum Výtopna Zdice
| Základní údaje o vozidle Tatra 138 ACS 32 | |
|---|---|
| výrobce podvozku: | Tatra Kopřivnice |
| výrobce karoserie: | Karosa Vysoké Mýto |
| rok výroby: | 1971 |
| výrobní číslo: | 41624 |
| motor: | řadový naftový osmiválec Tatra 928 o objemu 11 762 cm3, vzduchem chlazený s přímým vstřikem paliva |
| převodové ústrojí: | pětistupňová mechanická převodovka |
| výkon motoru: | 132,4 kW (180 koní) při 2000 ot/min |
| maximální rychlost: | 71 km/h |
| celková délka: | 8 605 mm |
| celková šířka: | 2 500 mm |
| celková výška: | 2 825 mm |
| objem nádrže na PHM: | 6 000 litrů |
| pohotovostní hmotnost: | 10 300 kg |
| užitečná hmotnost: | 7060 kg |
| maximální hmotnost: | 17 630 kg |
| počet míst k sezení: | 3 |
| spotřeba na 100 km: | cca 32 litrů nafty při rychlosti 55 km/h |

